Yürüyorum Düş Bahçeleri'nde... #2

Şule(*) varken bize düşmez gerçi. Lakin hadsizlik yapasım geldi. Cdleri baştan sona birer kez dinlediğimi belirtip, ilk izlenimlerimi aktarayım.

Albüm öncesi düşüncem, akustik cdnin elekronikten katbekat güzel olacağı yönündeydi. Bir tarafta duru bir kaç enstrümantal sesin yanında Sezen Aksu, diğer yanda elektronik tınılar arasında kendi benliğinden uzaklaşan bir minik serçe -sevemedim gitti şu lakabı-. Bu düşüncede baz aldığım veriler akustik için konser, tv program vs. performansları, elektronik içinse Bahane Remixes albümüydü.

Albüm sonrası düşüncem aynı gibi. Arada yine bir fark var fakat düşündüğümden kadar değil. Akustik düşündüğüm gibi, elektronik ise düşündüğümden güzel olmuş. Bile Bile ile Gidemem'in albümde olmasına anlam veremedim. Zaten daha önce bir albümde söylediği şarkılar. Kendisi için bir anlamı olduğundan koyduysa da, yerleri diğer cd olmalıymış sanki. Bir de Ceza'nın şarkısı var. Gördüğüm an heyecanlanmıştım aslında, Sezen'in söylediğini düşünmüştüm. Dinleyince hayal kırıklığına uğradım. Onun da o haliyle olmasına anlam veremedim. Gelelim dikkatimi çekenlere...

Kaybedenler: Favorim. Herşeyiyle on numara şarkı yahu.

İzmir Yanıyor: Albüme güzel bir giriş olmuş. Bahane vari bir giriş. Fonda yok denecek kadar sade bir müzik. Ve ben burdayım diyen bir Sezen Aksu sesi. Benim akustikten anladığım da buna yakın bir şey aslında. Tek eksiği başında hafif bir solo performans. Tercihen ud veya gitar.

Kaçak: Şarkının ve yorumun güzelliğini geçtim, başındaki ud performansı bile yeter de artar beğenmem için. Nakarat öncesi değişen bir-iki mısra var. Onlar da cuk oturmuş.

Unutamam: Bu şarkının yeri ayrıdır bende. Şurada bahsettiğim şarkılardandır. Askerliğime aittir. Acemilikte hoşgeldiniz yumuşaklığının bırakıldığı, ızdırabın başladığı günlere denk gelir tanışıklığımız. Mustafa Ceceli yorumunu her nağmesiyle ezberlediğimden mütevellit, Sezen'in sesini yadırgamamak için biraz zaman lazım sanırım.

Kibir: Normalinden daha güzel olmuş valla. Hoşuma gitti.

Çakkıdı: Acayip keyif almış söylerken. Böyle rahat rahat söylemiş sanki hiç kasmadan. İkinci kısımda bir "amaaan" deyişi var ki kopardı beni. Bir başka hoşuma giden tarafı da vokal açısından Kenan Doğulu'lunun Çakkıdı'sının bir nevi tümleyeni olmuş.

Sonuç olarak güzel bir albüm. Her yaz çıkarsın Sezen bir albüm. İyi oluyor valla.

(*): İsmin yeterince ifşa oldu, 'kıllicik' bir Ş harfine gerek kalmadı sanırsam.

7 bıdı bıdı:

schule dedi ki...

2.cd neredeyse 1.si ile aynı derecede güzel bence. hatta 1.cd arabada dinleyince üst üste slow şarkılar baydı. ama 2.si biraz renk getirdi ortama. beğendiğimiz şarkılar aynı, bikaç eksik dışında. kurşuni renkler, pardon, itirafço olma ya da bayıldıımmm :)
hele ki "pardon" da ikinci bölüme girerken gülerekten bi "pardon bakar mısnız" demesi var ki...

schule dedi ki...

ha bu arada bütün ismim oraya yakışmış :P

aamet jr. dedi ki...

bittabi, güzele ne yakışmaz. :P

össlem dedi ki...

bırak da biz söyleyelim blogun güzel mi değil mi 12 numara :P

schule dedi ki...

özlem, yorumunu okuyana kadar nedense ismimin güzel olduğunu belirttiğini sanmıştım:)
tabi bunun için "güzel nereye yakışmaz" demesi gerekirdi :P

össlem dedi ki...

ozaman ben neyin güzel olduğuna ya da olmadığına açıklık getirdim desene :)

aamet jr. dedi ki...

@schule
Olsun Şulecan, öyle veya böyle anlamışın. Geç olsun güç olmasın :)

@össlem
Ciğerim elin kaymış galiba. 14 olacak o. :)
Ayrıyetten kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş.

top