TL

Üç seneden sonra yeni ibaresini atıp 'sade' liramıza kavuştuk.Yeni paraları bir istisna harici genel olarak beğendiğimi söyleyebilirim.

İlk dikkat çekici özellikleri ufalmış olmaları. Başlarda yadırgasam da bir kaç gün sonra alıştım ve iyi ki küçültmüşler dedim. Kağıt kalitesi artmış, güzel olmuş. Arka yüzlerde eskiden mekanlar vardı bu sefer tarihimizde yer etmiş kişiler tercih edilmiş. Bu konuda olumlu ya da olumsuz bir düşüncem yok. Eski halleri de iyiydi ama bu hallerini de pek yadırgamadım. Bazılarını tanımıyordum mesela açtım bilgi edindim kendileri hakkında, yararlı olabilir kısacası. He kişiler daha farklı birileri olabilir miydi, tartışılır. Sol üst köşelerinde her birinde farklı dizilişte olmak üzere noktalar var. Körler tarafından anlaşılması için koyulmuşsa eğer, çok güzel düşünülmüş. İhtimal üzerine konuşuyorum, zira noktalardaki kabartmaları ben farkedemedim.

Gelelim istisnaya. Üç senedir 1 ytl'lik ve 50 ykr'luk madeni paralara alışmışız. Dışı gri olan 1 ytl, dışı sarı olan 50 ykr. Yeni paralarda tam tersi bir uygulama yapılmış. Hangi akla hizmet böyle birşey yapmışlar, düşündüm düşündüm bir mana veremedim. Verebilen beri gelsin.
.

0 bıdı bıdı:

top