Pelesenk

Son zamanlarda kendimle ilgili yeni bir şey farkettim. Farkettim diyorum zira yeni yapmaya başlamadım sanırım. Daha önceleri de böyle bir huyumun olduğunu düşünüyorum fakat detayları hasebiyle bir garip geldi bana olay. Olay ise şu, her sabah ağzıma bir şarkı pelesenk olmuş halde uyanıyorum. Daha yataktan kalkar kalkmaz başlıyorum bir şarkı mırıldanmaya. Gün içersinde de devam ediyorum söylemeye, ta ki aklım o günün işleriyle meşgul olana dek. Şöyle ki; sabah uyandığımda tertemiz bir hafıza, orada bir şarkı oluyor. Şarkıyı söylüyorum söylüyorum daha sonra gündelik yaşama dair bilgiler hafızamda yer etmeye başladıkça unutuyorum o şarkıyı. Bilgisayar ram'ini andıran bi mekanizma bir nevi.

Farkettikten sonra bir kaç gün olayın safhaları üstüne kafa yordum biraz. Geceleri yatarken müzik dinlerim mutlaka. Uyusam bile o biraz daha devam eder çalmaya. Ben uyurken en son dinlediklerim bilinçaltıma giriyor heralde, sabahları da o şarkılardan birini söylüyorum diye düşündüm. Fakat birkaç günlük istatistik sonucu farkettim ki sabahları dilime dolanan şarkılar arasında bırakın o gece dinlediğim bir şarkıyı belki de aylardır dinlemediğim şarkılar bile çıkabiliyor. Önceleri baya kafa patlattım nedenleri üstüne, düşündüm acaba bir özelliği var mı şarkıların diye -bilhassa son zamanda dinlemediklerim olanlarda- ama saldım artık. Hatta şu aralar yeni -ve tek- eğlencem diyebilirim. Hiçbirşey için değil sırf sabah hangi şarkıyla uyanacağım diye günlerin çabucak geçmesini istiyorum. Bunlar ise son 7 günün şarkıları:

Olmaz Olsun - Sezen AKSU -->
Kime Ne - Ajda PEKKAN -->
Everyway That I Can - Sertab ERENER -->
Allam Allam Seni Yar - Cansu KOÇ -->
Unutuldular - PİNHANİ -->
Helal Ettim Hakkımı - Sezen AKSU -->
Mazi Kalbimde Bir Yaradır - İNCESAZ -->

p.s: Pelesenk kelimesini dağarcığıma sokan biricik kardeşim M.'e bir selam çakmadan da olmaz hani. Seninle bulaşık yıkamayı bile özledim lan..

0 bıdı bıdı:

top