OlasılıkSız


Bitirmek için yarını, başkasına anlatmak için bitirmeyi beklemeyeceksiniz.
Akçay'da denizden gelmiş duş sıramı beklerken göz atmak amacıyla elime aldığım, arka kapağında yukarıdaki cümleyi görünce "hımm" deyip okumaya başladığım, bir duş süresince okuyabildiğim birkaç sayfasında poker üstüne yaptığı olasılık hesaplarıyla beni kendine çeken bir roman kendisi. "Sürükleyici" kelimesini taneyle verseler hiç düşünmeden kullanacağım nesnelerden biri olur heralde OlasılıkSız.
Hiçbir şey imkansız değildir, sadece olasılığı düşüktür.
Gündelik yaşamın sıradan konuları veya aşk meşk meselelerinden ziyade profesyonel düzeyde bilgi gerektiren konuların başrolde olduğu romanlar her zaman daha çok ilgimi çeker. Bu kitapta da kuantum fiziği, istatistik, determinizm, şizofreni başta olmak üzere birçok konunun bahsi geçiyor. Yazarın öyle genel geçer kurallarıyla değil de derinlemesine bilgi vererek sıkıcı sayılabilecek konuları romanın konusuyla birlikte hazmı kolay şekilde yedirmesi kitabı okunabilir ve yüksek derecede zevk alınabilir kılıyor. Herşeyini geçtim kuantum fiziği gibi bir konuyu anlaşılabilir bir konuda ele alması bile kitabı nazarımda ayrı bir yere koyuyor.
Deterministler hiçbir şeyin belirsiz olmadığına inanır: Her şey önceki bir sebebin sonucu olarak ortaya çıkar, ama biz bu sebebin ne olduğunu bilemeyiz.
DejaVuya da enteresan bir bakış açısı getiren kitap bende determinizm üzerine araştırma yapıp bilgi edinme hissiyatı uyandırdı.

Kitabı okurken çok rahat filmi yapılabileceğini düşünüyor insan. Gayet sağlam aksiyon sahneleri çıkaracak malzeme yeterince mevcut. Hatta bugüne kadar neden yapılmamış diye merak etmedim de değil hani. 2004'te çıkmış kitap.

Velhasılı 10 numara kitap. Okuyun okutturun efenim, pim, kim, tim...

2 bıdı bıdı:

össlemm dedi ki...

şizofreni semptomları :)

aamet jr. dedi ki...

Akşamlara kadar da boşuna uyumuyorum: Toplu bilinçaltı :)

top